måndag 2 februari 2015

Lite annat jag pysslat med

Några av de kort jag tillverkat under träffarna i sygruppen på Röda Korset, Kupan. Jag har använt tapeter som lämnats in. Dekorerat med delar av skänkta kort samt delar av broderade dukar som inte går att sälja pga fläckar eller trasigheter. Dom säljs för 10 till 15 kr.

Fjärilar tycker jag om att använda i mina dekorationer. Ca 15 cm. Finns hittills bara en. Har i ett tillstånd av habegär köpt en Silhouette Cameo. En elektronisk maskin som kan stansa ut det mesta i olika material. Som papper förstås. Och vinyl, tyg mm. Vad jag inte tänkte på är att saker ska programmeras och behandlas på rätt sätt vilket jag behöver lära mer innan jag får till det. Den här fjärilen lyckades jag i alla fall få ut i hel form. Mera kommer när jag övat samt gått på kurs. Det blir först i mars. Jag ser fram mot det.

 
Tantlekis har jag också haft. Senaste projektet ett kort till Alla Hjärtans Dag.            Tantlekis innebär att några kvinnor kommer hem till mig ca en gång i veckan. Jag planerar vad vi skall göra och håller med material och kaffe. Dom betalar en symbolisk summa. Sen tillverkar vi, pratar och har trevligt..  

  
                  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar