torsdag 25 oktober 2012

Hösten är här igen. Och fort gick det. Under några år har jag gjort rosor av lönnlöv vilka jag visat här förra året.
I år har jag varit trög i starten. Men den här veckan har jag haft 2 kurser där vi gjort rosor.
I måndags hade jag en på Röda Korset, Mötesplats Kupan. Vi blev 5 kvinnor som satt och band rosor, fikade och hade mycket trevligt. Och i tisdags en här hemma i min bostadsrättsförening.






Det roliga när jag håller kurser är, att även om material och instruktioner är detsamma för alla så blir resultatet alltid olika för varje person.
Löven i år är inte så fina som dom kan vara. De allra flesta löv är gula. De röda får man leta efter. Men jag fick ihop några i alla fall. Och det är dom som går åt först. Dessutom är kvalitén ganska dålig. Buketterna tappar färgen mycket snart.
I år har jag sprayat en bukett med klarlack. Det skall bli intressant att se om resultatet i längden blir annorlunda. Även utan spray håller dom sig fina länge även om färgen förändras. Jag har en bukett som är 3 år och fortfarande pryder sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar