onsdag 28 mars 2012

Nu hoppas vi på vår kreativa sida

Min ena dotter och jag antog en kreativ utmaning . Att återanvända något från Gudrun Sjöden. Dottern kom hem till mig med 2 kataloger, just i det ögonblick då jag planerat att vika en flowerkusudama. Jag hade börjat skära till annat papper, men det var lätt att tänka om och använda de fina pappren i katalogen. Bara att hugga in. Vi tillbringade en trevlig eftermiddag med koncentrerat arbete att vika och limma samman 60 papper. Nu hoppas vi att så många som möjligt tycker som vi, att resultatet blev bra. Gå gärna in på Gudrun Sjödens hemsida och rösta. http://www.gudrunsjoden.com/ui/media/collection/2012/springextra/images/large/CompetitionWeek2Springextra_03.jpg
Nummer 3 på sidan 2 av bidragen. Kul att delta. Vinner vi nåt ännu roligare.
Vet inte hur jag bifogar länken men hoppas att det här fungerar.
Kanske bättre så här.
http://www.gudrunsjoden.com/se/tavling-atervunnet/rosta-sida-2

4 kommentarer:

  1. Jag hade tänkt vara med, men hann inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att du inte hann. Du som gör så fina saker. Det var väldigt många fina bidrag med.

      Radera
  2. Roligt att du tyckte om mina armband! Jag har broderat på maskin och för hand på ett mellanlägg, även applicerat fast bitar av mellanlägg. Sen så har jag målat med ljus akrylfärg och sedan mörk över som jag delvis har torkat bort.
    Vill du gå på kurs så håller jag kurser lite nu och då, men du kanske bort lite väl långt bort från Skåne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr lite väl långt. Bor i Nynäshamn. Annars hade jag gärna gått en kurs.

      Radera